Komunikaty

Ogłoszenie o wydanej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pod nazwą: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1057R ul. Nowa, Słoneczna, Dąbrowskiego w Nisku”.

 

 

Nisko, dnia 08.02.2022 r.

OSK.6220.14.2021.DG

 

OBWIESZCZENIE

BURMISTRZA GMINY I MIASTA NISKO

 

Zgodnie z art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735), w związku z art. 38, art. 85 ust. 3 oraz art. 75 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r., poz. 2373 z późn. zm), zawiadamiam, że w dniu 08.02.2022 r. została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pod nazwą: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1057R ul. Nowa, Słoneczna, Dąbrowskiego w Nisku”.

Inwestor: Powiat Niżański.

Pełnomocnik Inwestora: Pani Anna Płeszka, 37 – 400 Nisko.

Z treścią ww. decyzji, z dokumentacją zgromadzoną w sprawie oraz opiniami organów opiniujących tj. Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nisku oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Stalowej Woli można zapoznać się w Urzędzie Gminy i Miasta w Nisku (siedziba Urzędu: Nisko, Pl. Wolności 14) w Referacie Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej (pokój nr 7) w dniach pracy Urzędu.

W związku z powyższym informuję, że stronom postępowania służy prawo wniesienia odwołania od ww. decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta Nisko w terminie 14 dni od daty podania niniejszego obwieszczenia do publicznej wiadomości.

Informacja o wydanej decyzji została podana do publicznej wiadomości przez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta w Nisku, na tablicy ogłoszeń ww. Urzędu oraz w miejscu realizacji przedmiotowej inwestycji.

 

Burmistrz Gminy i Miasta Nisko

mgr inż. Waldemar Ślusarczyk

 

 

 

 

 


Nisko, dn. 08.02.2022 r.

OSK.6220.14.2021

 

Decyzja

o środowiskowych uwarunkowaniach

Działając na podstawie:

- art. 63 ust 1 i 2 oraz 71 ust. 2 pkt 2, i art. 72 ust. 1 pkt 3, w oparciu o art. 75 ust. 1 pkt 4 oraz art. 84 ust. 1 i 2, mając na względzie zapisy art. 85 ust. 2 pkt 2 ustawy
z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2373 z późn. zm.),

- w § 3 ust. 1 pkt 62 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz.1839) planowane przedsięwzięcie zaliczane jest do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko,

- art. 104 i 108 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U z 2021 r., poz. 735 z późn. zm.),

po rozpatrzeniu wniosku Inwestora – Powiatu Niżańskiego

stwierdzam

brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia pod nazwą: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1057R ul. Nowa, Słoneczna, Dąbrowskiego w Nisku”, o ile spełnione będą poniższe warunki:

  1. Realizacja przedsięwzięcia prowadzona będzie wyłącznie w porze dziennej, tj. w godzinach od 06.00 do 22.00.

  2. Plac budowy wyposażony będzie w środki neutralizujące ewentualne wycieki substancji ropopochodnych, np. zapas sorbentu.

  3. Na terenach, które mogą być potencjalnymi miejscami rozrodu płazów, prace mające na celu odmulenie istniejących rowów przydrożnych i przepustów pod zjazdami
    na posesje przeprowadzone będą poza okresem rozrodczym płazów, tj. z pominięciem okresu od 01 marca do 30 czerwca.

  4. Prace ziemne oraz inne prace związane z wykorzystaniem sprzętu mechanicznego
    lub urządzeń technicznych, prowadzone w zasięgu rzutu pionowego koron drzew
    i krzewów nieprzeznaczonych do wycinki i co najmniej 2 m na zewnątrz od tego zasięgu, należy wykonywać w sposób jak najmniej im szkodzący, tj. w szczególności:

    - grupy drzew/ krzewów wygrodzić płotem o wysokości min. 1,5 m, w sposób uniemożliwiający uszkodzenie pni;

    - pnie drzew zabezpieczyć przed uszkodzeniami mechanicznymi na czas budowy, poprzez ich owinięcie, np. matami wiklinowymi lub słomianymi, a następnie ich oszalowanie deskami do wysokości 1,5 – 2,0 m (w zależności od wysokości drzewa);

    - wykopy wykonywane w strefie korzeniowej drzew/ krzewów przeprowadzać ręcznie
    lub niewielkimi koparkami;

    - przycinanie korzeni należy prowadzić ostrymi narzędziami tnącymi, niedopuszczalne jest rwanie i miażdżenie systemów korzeniowych, nie należy uszkadzać korzeni szkieletowych, odpowiedzialnych za statykę drzewa;

    - w przypadku uszkodzenia korzeni, gałęzi lub pni należy podjąć działania ochronne: uszkodzone korzenie przyciąć pod kątem prostym, dokonując cięcia tam, gdzie zaczyna się żywy korzeń; pielęgnować należy wyłącznie rany świeże; w przypadku ran stycznych pielęgnacja sprowadza się wyłącznie do wyrównania brzegu rany ostrym narzędziem (należy przy tym uważać, aby nadmiernie nie poszerzać
    i nie pogłębiać rany), w przypadku ran poprzecznych – gałąź należy przyciąć
    „na obrączkę”; ran nie należy powlekać impregnatami i preparatami różnego rodzaju; dopuszczalnym nietoksycznym środkiem, którym można zabezpieczyć odkrytą miazgę przed wyschnięciem, jest preparat pełniący funkcję tzw. sztucznej kory (pokrywa się nim wyłącznie brzeg rany stycznej/poprzecznej); glebę w najbliższym otoczeniu uszkodzonych korzeni zastąpić w bardziej zasobną w składniki odżywcze (np. torfową);

    - pozostawianie odsłoniętych korzeni nie powinno trwać dłużej niż 2 godziny, wyjątek stanowi pozostawianie korzeni w słońcu trwające nie dłużej niż 1 godzinę
    i na powietrzu w dni wilgotne nie dłużej niż 8 godzin, do zabezpieczenia korzeni przed wysychaniem należy użyć np. wilgotnego torfu, mat lub tkanin jutowych, które należy regularnie zwilżać wodą, podobnie w okresie zimowym należy zabezpieczyć odsłonięte korzenie przed przemarzaniem za pomocą np. mat, koców lub warstwy torfu oszalowanego deskami;

    - nie lokalizować baz materiałowo-sprzętowych (magazyny, składy, bazy transportowe), urobku z wykopów i odpadów powstających podczas prowadzenia prac budowlanych w zasięgu rzutu pionowego koron drzew i co najmniej 2 m
    na zewnątrz od tego zasięgu, szczególnie należy unikać magazynowania w pobliżu drzew/ krzewów cementu, wapna i gruzu;

    - nie obsypywać ziemią pni drzew powyżej wysokości 0,2 m ponad pierwotny poziom terenu i krzewów powyżej wysokości 0,1 m ponad pierwotny poziom terenu;

    - w przypadku konieczności obniżenia poziomu gruntu, pozostawić teren wokół drzew
    i krzewów w zasięgu wyznaczonym przez obrys korony na wzmocnionych konstrukcyjnie wzniesieniach.

Uzasadnienie

Inwestor – Powiat Niżański, w którego imieniu działa Pełnomocnik Pani Anna Płeszka, – wystąpił do Burmistrza Gminy i Miasta Nisko z wnioskiem z dnia 02.11.2021 r. (data wpływu do Urzędu 03.11.2021 r.), o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pod nazwą: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1057R ul. Nowa, Słoneczna, Dąbrowskiego w Nisku”, do którego dołączono:

  1. kartę informacyjną przedsięwzięcia,

  2. kopię wypisu z Rejestru Gruntów,

  3. wyrys z mapy ewidencyjnej, z zaznaczonym przebiegiem granic terenu, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie.

Na podstawie w § 3 ust. 1 pkt 62 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada
2010 r
. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U.
z 2019 r., poz. 1839) -
„drogi o nawierzchni twardej o całkowitej długości przedsięwzięcia powyżej 1 km inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 31 i 32 oraz obiekty mostowe w ciągu drogi o nawierzchni twardej, z wyłączeniem przebudowy dróg oraz obiektów mostowych, służących do obsługi stacji elektroenergetycznych i zlokalizowanych poza obszarami objętymi formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody”… zaliczane są do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których obowiązek sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko i przeprowadzenia procedury oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko może być wymagany.

Zgodnie z art. 63 ust. 1 i 2 oraz art. 64 ustawy z dnia 3 października 2008 r.
o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa
w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2021 r.,
poz. 2373 z późn. zm.) obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko lub brak potrzeby jego sporządzenia ustalany jest w drodze postanowienia przez organ prowadzący postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, po uprzednim zasięgnięciu opinii właściwych organów.

Zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko Burmistrz Gminy i Miasta Nisko wystąpił o opinię w sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, oraz sporządzenia raportu i jego ewentualnego zakresu do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nisku, Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Stalowej Woli oraz Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie.

W przedłożonej przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska opinii z dnia 23.12.2021 r. (data wpływu do Urzędu 27.11.2021 r.) znak: WOOŚ.4220.12.29.2021.PW.5, organ stwierdził, że nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięciapod nazwą: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1057R ul. Nowa, Słoneczna, Dąbrowskiego w Nisku”.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Nisku w swojej opinii z dnia 06.12.2021 r. (data wpływu do Urzędu 08.12.2021 r.) znak: PSNZ.465.31.2021, stwierdził brak obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia.

Dyrektor Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Stalowej Woli w swojej opinii z dnia 07.12.2021 r. (data wpływu do Urzędu 17.01.2022 r.), znak: RZ.ZZŚ.4.435.351.2021.MZ stwierdził, brak konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania  przedmiotowego zamierzenia inwestycyjnego na środowisko.

Na podstawie art. 63 ust 1 i 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2373 z późn. zm.), po przeanalizowaniu przedłożonych dokumentów dotyczących planowanego przedsięwzięcia oraz opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nisku i Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Stalowej Woliw sprawie obowiązku sporządzenia raportu i jego ewentualnego zakresu, oraz co do konieczności przeprowadzenia procedury oceny oddziaływania na środowisko, Burmistrz Gminy i Miasta Nisko stwierdził brak potrzeby sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia i przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla ww. przedsięwzięcia.Zgodnie z art. 63 ust 1 pkt 1, 2 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r., poz. 2373 z późn. zm.) szczegółowo przeanalizowano kryteria związane z kwalifikowaniem przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, tj.:



1. rodzaj i charakterystykę przedsięwzięcia, z uwzględnieniem:

-skali przedsięwzięcia i wielkości zajmowanego terenu:

Przedmiotowe przedsięwzięcie polegało będzie na przebudowie drogi powiatowej
nr 1057 R, przebiegającej przez teren zabudowany miasta Nisko. Planowane zadanie obejmuje dwa odcinki drogi nr 1057 R, o łącznej długości ok. 3,6 km.

Celem przedsięwzięcia jest dostosowanie parametrów technicznych i użytkowych drogi powiatowej nr 1057 R do wymogów obowiązujących standardów dla drogi klasy „L”, przy jednoczesnej poprawie systemu odwodnienia drogi oraz warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Całość zakresu planowanych robót przewiduje się do realizacji w istniejącym pasie drogowym, bez ingerencji w przyległe obszary. Przebieg trasy drogi w wyniku przebudowy nie ulegnie zmianie. Przedsięwzięcie będzie obejmować m.in.: wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni, regulację szerokości jezdni (odcinkowe poszerzenia jezdni), korekty łuków poziomych i pionowych, wykonanie umocnień poboczy, przebudowę i budowę chodnika, budowę ścieżki rowerowej, przebudowę geometrii wlotów dróg niższych kategorii, budowę odcinków kanalizacji deszczowej, odmulenie rowów przydrożnych, budowę kanału technologicznego.

Przedmiotowy odcinek drogi powiatowej przebiega przez teren zabudowany miasta Nisko. Ulice na całej długości objęte są zabudową mieszkaniową jednorodzinną, zagrodową i usługową. W układzie komunikacyjnym przedmiotowa droga stanowi dojazd do istniejących i planowanych do zabudowy osiedli mieszkaniowych położonych na terenie Gminy i Miasta Nisko, powiat niżański. Realizacja przedsięwzięcia nie wymaga wycinki drzew ani krzewów.

- Powiązań z innymi przedsięwzięciami, w szczególności kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć znajdujących się na terenach nieruchomości sąsiednich.

Zgodnie z informacjami zawartymi w przedłożonej Karcie informacyjnej przedsięwzięcia, wszystkie zidentyfikowane oddziaływania zostały szczegółowo opisane w Karcie informacyjnej przedsięwzięcia. Nie stwierdzono możliwości wystąpienia oddziaływań skumulowanych planowanego przedsięwzięcia z innymi istniejącymi lub planowanymi przedsięwzięciami.

- Wykorzystywania zasobów naturalnych.

Na etapie realizacji inwestycji wykorzystywane będą materiały budowlane niezbędne do wykonania przebudowy drogi (m.in. mieszanka mineralno-asfaltowa, kruszywa, piasek, beton, emulsja asfaltowa, rury, studnie, kratki). Woda wykorzystywana będzie w niewielkim zakresie. Zużywana będzie na cele socjalno – bytowe pracowników zatrudnionych do przebudowy drogi. Ze względu na charakter inwestycji w fazie eksploatacji nie przewiduje się wykorzystywania zasobów naturalnych.

- Emisji i występowania innych uciążliwości.

Emisja hałasu podczas prowadzenia prac budowlanych, która będzie spowodowana pracą maszyn budowlanych i pojazdów transportujących wykorzystywane na placu budowy materiały, nie może zostać wyeliminowana, będzie miała charakter okresowy i krótkotrwały. Źródłem emisji hałasu do środowiska w fazie eksploatacji przebudowanej drogi będzie hałas drogowy powodowany przejazdem samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Trasa planowanych do przebudowy odcinków drogi powiatowej przebiega w sąsiedztwie zwartej zabudowy jednorodzinnej, zagrodowej i usługowej, którą można zaliczyć, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. z 2014 r., poz. 112), jako tereny chronione pod względem akustycznym, tj. tereny mieszkaniowo-usługowe, tereny zabudowy zagrodowej i tereny rekreacyjno-wypoczynkowe, dla których wartości dopuszczalnego poziomu hałasu wynoszą 65 dB(A) w porze dnia oraz 56 dB(A) w porze nocy. Tereny chronione akustycznie zlokalizowane są bezpośrednio przy pasie drogowym.

Emisja hałasu podczas prowadzenia prac budowlanych, która będzie spowodowana pracą maszyn budowlanych i pojazdów transportujących wykorzystywane na placu budowy materiały, nie może zostać wyeliminowana, będzie miała charakter okresowy. W celu ograniczenia emisji hałasu, prace budowlane będą prowadzone sprawnymi maszynami budowlanymi i środkami transportu, wyłącznie w porze dziennej, tj. w godzinach od 6:00 do 22:00. Podczas realizacji zadania nie będą stosowane maszyny wywołujące nadmierne drgania i wibracje.

Źródłem emisji hałasu do środowiska w fazie eksploatacji drogi będzie głównie hałas drogowy. Zgodnie z informacjami podanymi w przedłożonej dokumentacji, natężenie ruchu
na przedmiotowych odcinkach drogi kształtuje się na poziomie ok. 480 pojazdów na dobę (pomiar własny autorów KIP z dni 15 i 16 września 2021 r.), w tym ok. 360 samochodów osobowych na dobę. Po realizacji zadania przewiduje się nieznaczny wzrost natężenia ruchu pojazdów. Przewidywane natężenie ruchu na rok 2026 wyniesie ok. 540 pojazdów na dobę,
w tym ok. 390 samochodów osobowych na dobę. Równa nawierzchnia oraz płynniejszy ruch drogowy sprawią, iż poziom hałasu w rejonie przedmiotowej drogi może się obniżyć.

W związku z powyższym, w tym m.in. niewielkim natężeniem ruchu występującym
na przedmiotowych drogach, poprawą parametrów technicznych jezdni po realizacji zadania, przewiduje się, że na etapie eksploatacji przedsięwzięcie nie będzie generować ponadnormatywnego hałasu i spełnione będą wymagania ww. rozporządzenia w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku.

Poprawa stanu nawierzchni jezdni ograniczy emisję hałasu do środowiska. Wobec powyższego przewiduje się, że dopuszczalne wartości poziomu hałasu dla pory dziennej
i nocnej, nie zostaną przekroczone i spełnione będą wymagania
rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu
w środowisku (Dz. U. z 2014 r., poz. 112).
Emisja substancji zanieczyszczających do powietrza oraz emisja hałasu podczas prowadzenia prac budowlanych, która będzie spowodowana pracą maszyn budowlanych, nie może zostać wyeliminowana, będzie miała charakter krótkotrwały i odwracalny. Prace związane z realizacją przedsięwzięcia w rejonie zabudowy mieszkaniowej prowadzone będą wyłącznie w porze dziennej. W trakcie trwania robót budowlanych mogą występować okresowe i krótkotrwałe zwiększone poziomy emisji spalin. Wpływ ten nie będzie jednak powodował przekraczania dopuszczalnych norm i ustanie po zakończeniu prac budowlanych. Poprzez poprawę jakości nawierzchni, w wyniku planowanej budowy i przebudowy dróg, ruch pojazdów będzie bardziej płynny, przez co zwiększy się prędkość przejazdu i tym samym zmniejszy się emisja spalin i hałasu.

- Ryzyka wystąpienia poważnej awarii, przy uwzględnieniu używanych substancji
i stosowanych technologii.

Planowane przedsięwzięcie zrealizowane zostanie z wykorzystaniem najnowszych technologii spełniających wszystkie normy oraz z wykorzystaniem odpowiednio dobranych materiałów najwyższej jakości. Przebudowane obiekty spełniać będą wszystkie normy budowlane. Stan techniczny dróg będzie stale monitorowany. W związku z tym można stwierdzić, iż ryzyko wystąpienia katastrofy budowlanej, w analizowanym przypadku, zostało w praktyce wyeliminowane.

- Przewidywanych ilości i rodzaju wytwarzanych odpadów oraz wpływu na środowisko, w przypadku gdy planuje się ich powstanie.

Powstające odpady będą odpadami typowymi dla tego typu przedsięwzięć i będą zagospodarowywane zgodnie z zapisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r., poz. 779 z późn. zm.). Będą one selektywnie magazynowane w wyznaczonych miejscach, w sposób zapobiegający ich rozprzestrzenianiu się w środowisku i odbierane przez uprawnionego odbiorcę w celu ich odzysku lub unieszkodliwiania.

- Zagrożenia dla ludzi, w tym wynikającego z emisji.

Z uwagi na skalę przedsięwzięcia i jego lokalizację nie będzie stanowiło zagrożenia dla ludzi zarówno na etapie realizacji przedsięwzięcia, jak i na etapie eksploatacji przebudowywanych dróg.

2. Usytuowanie przedsięwzięcia - ze zwróceniem uwagi na możliwe zagrożenie środowiska – zwłaszcza przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolność samooczyszczania się środowiska i odnawianie się zasobów naturalnych, walory przyrodnicze i krajobrazowe oraz uwarunkowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego uwzględniające:

- Obszary wodno-błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych.

Przedsięwzięcie nie będzie realizowane na obszarach wodno - błotnych oraz innych obszarach
o płytkim zaleganiu wód podziemnych.

- Obszary wybrzeży.

Przedsięwzięcie nie będzie realizowane na obszarze wybrzeży.

- Obszary górskie lub leśne.

Przedsięwzięcie nie będzie realizowane na obszarach leśnych.

- Obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych.

Planowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest w granicach Głównego Zbiornika Wód Podziemnych nr 425 „Dębica - Stalowa Wola – Rzeszów”. Obszar planowanego przedsięwzięcia znajduje się poza strefami ochronnymi ujęć wód powierzchniowych
i podziemnych oraz poza obszarem szczególnego zagrożenia powodzią.

- Obszary wymagające specjalnej ochronny ze względu na występowanie gatunków roślin
i zwierząt oraz ich siedlisk oraz siedlisk przyrodniczych objętych ochroną w tym obszary sieci Natura 2000 wyznaczone w trybie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
(Dz. U. z 2021 r., poz. 1098 późn. zm.).

Przedmiotowe przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza wielkopowierzchniowymi formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r.
o ochronie przyrody (Dz. U. z 2021 r., poz. 1098, ze zm.) w tym poza granicami obszarów sieci Natura 2000. Obszarami sieci Natura 2000 położonymi najbliżej miejsca realizacji zadania są: oddalony o ok. 0,9 km obszar mający znaczenie dla Wspólnoty Dolina Dolnego Sanu PLH180020, oddalony o ok. 1,6 km obszar mający znaczenie dla Wspólnoty Enklawy Puszczy Sandomierskiej PLH180055, oddalony o ok. 5,1 km obszar specjalnej ochrony ptaków Puszcza Sandomierska PLB180005, oraz oddalony o ok. 6,0 km obszar mający znaczenie dla Wspólnoty Dolina Dolnej Tanwi PLH060097. Inne obszary wchodzące w skład sieci obszarów Natura 2000 znajdują się w większych odległościach. Przedsięwzięcie znajduje się poza granicami głównych korytarzy ekologicznych, wyznaczonych w „Projekcie korytarzy ekologicznych łączących Europejską Sieć Natura 2000 w Polsce” (Jędrzejewski W., Nowak S., Stachura K., Skierczyński M., Mysłajek R. W., Niedziałkowski K., Jędrzejewska B., Wójcik J. M., Zalewska H., Pilot M., 2005, zaktualizowanym w latach 2010 – 2012 przez Instytut Biologii Ssaków PAN w Białowieży), celem zapewnienia łączności ekologicznej, zarówno w skali całego kraju, jak i w skali europejskiej.

W związku z realizacją zamierzenia, nie przewiduje się konieczności usunięcia drzew lub krzewów. Drzewa sąsiadujące z zamierzeniem, nieprzewidziane do usunięcia, na czas prowadzonych prac zostaną zabezpieczone przed uszkodzeniem mechanicznym.

W ramach przedsięwzięcia przewiduje się odmulenie istniejących rowów przydrożnych. Na terenach, które mogą być potencjalnymi miejscami rozrodu płazów
(np. rowy, w których okresowo stagnuje woda), prace mające na celu odmulenie istniejących rowów i przepustów pod zjazdami prowadzone będą z pominięciem okresu rozrodczego płazów, tj. z pominięciem okresu od 01 marca do 30 czerwca.

Biorąc pod uwagę rodzaj, skalę i zakres przedmiotowego zamierzenia, stwierdza się, że planowane przedsięwzięcie nie będzie się wiązać ze znaczącym oddziaływaniem
na elementy przyrodnicze środowiska, w tym na przedmioty ochrony ww. obszarów
Natura 2000, ich integralność oraz spójność sieci Natura 2000. Przedsięwzięcie,
nie wymaga zatem przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przyrodnicze,
w tym oceny oddziaływania, o której mowa w art. 6.3 Dyrektywy Rady 92/43/EWG z dnia
21 maja 1992 r. w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory.

- Obszary, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone.

Przedsięwzięcie będzie realizowane na obszarach, na których zostały przekroczone standardy jakości środowiska. Ze względu na przekroczenie standardów imisyjnych określonych dla pyłu PM10, pyłu PM2.5 oraz przekroczenie wartości docelowej ustalonej dla B(a)P strefa podkarpacka została zaliczona do klasy C.

-Obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne.

Przedsięwzięcie nie będzie realizowane na obszarach o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe i archeologiczne.

- Gęstość zaludnienia.

Inwestycja zlokalizowana będzie na terenie zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, zagrodowej i usługowej.

- Obszary przylegające do jezior.

Przedsięwzięcie nie będzie realizowane na terenach przylegających do jezior.

- Uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej.

Przedsięwzięcie nie będzie realizowane na obszarach ochrony uzdrowiskowej.

- Wody i obowiązujące ich cele.

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 października 2016 r. w sprawie Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły (Dz. U. z 2016 r., poz. 1911 z późn. zm.), teren przedsięwzięcia zlokalizowany jest w obrębie jednolitej części wód powierzchniowych (JCWP) „Barcówka” kod: PRLW20001722929, typ 17 (potok nizinny piaszczysty), będącej monitorowaną, naturalną częścią wód, w złym stanie i zagrożoną ryzykiem nieosiągnięcia celu środowiskowego, którym jest dobry stan ekologiczny i dobry stan chemiczny. Ze względu na brak możliwości technicznych przedłużono termin osiągnięcia ww. celu środowiskowego do 2027 roku. Zlewnia opisywanej JCWP została zaliczona do obszarów chronionych wyznaczonych do ochrony przedmiotów ochrony zależnych od wód, tj.: OSO Puszcza Sandomierska PLB180005, OZW Dolina Dolnego Sanu PLH180020 oraz OZW Enklawy Puszczy Sandomierskiej PLH180055. Teren planowanej inwestycji znajduje się poza granicami ww. obszarów chronionych oraz poza granicami innych obszarów podlegających ochronie, ustanowionych na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2021 r. poz. 1098). Wobec powyższego realizacja omawianego przedsięwzięcia nie będzie miała wpływu na przedmioty ochrony zależne od wód wyznaczone dla tych obszarów.

Teren zamierzenia zlokalizowany jest w obrębie jednolitych części wód podziemnych (JCWPd) o kodzie PLGW2000119, będącej monitorowaną częścią wód, w dobrym stanie ilościowym i chemicznym i niezagrożoną ryzykiem nieosiągnięcia celu środowiskowego, którym jest zachowanie dobrego stanu ilościowego i chemicznego.

Na etapie realizacji przedsięwzięcia stosowany będzie sprzęt sprawny technicznie. Zaplecze budowy zostanie zlokalizowane na utwardzonym terenie. Tankowanie maszyn i pojazdów będzie odbywać się poza terenem przedsięwzięcia lub w jego obrębie w specjalnie wyznaczonym miejscu z użyciem środka zabezpieczającego grunt. Konserwacja i naprawa sprzętu będzie się odbywać w warsztatach serwisowych poza terenem inwestycji. Ponadto zaplecze budowy zostanie wyposażone w sorbenty umożliwiające neutralizację ewentualnych wycieków. Na etapie realizacji inwestycji woda będzie używana przez pracowników do celów sanitarnych i spożywczych, będzie dowożona w butelkach. Ścieki socjalno-bytowe, powstałe w trakcie realizacji przedsięwzięcia będą gromadzone w przenośnych sanitariatach, opróżnianych przez specjalistyczne firmy. W fazie eksploatacji nie będą wytwarzane tego rodzaju ścieki.

Odprowadzanie wód opadowo – roztopowych z powierzchni dróg odbywać się będzie poprzez powierzchniowy spływ wód w obrębie pasa drogowego do istniejących rowów trawiastych oraz do kanalizacji deszczowej. W ramach analizowanego przedsięwzięcia nie planuje się odwadniania wykopów. Prace związane z wykonaniem wykopów, będą realizowane w porze suchej przy niskim poziomie wód gruntowych. Prowadzone prace nie spowodują zmian stanu wody na gruntach sąsiednich, a wody powierzchniowe i gruntowe zostaną zabezpieczone przed możliwością przedostania się do nich materiałów i substancji używanych podczas budowy. Ewentualne wycieki substancji szkodliwych pochodzące z pracujących maszyn bądź urządzeń będą unieszkodliwiane poprzez zastosowane sorbety. Używane do prac maszyny i pojazdy będą sprawne technicznie oraz będą posiadać odpowiednie atesty. Prace ziemne w obrębie rowu melioracyjnego będą wykonywane z zachowaniem szczególnej ostrożności, aby nie dopuścić do zanieczyszczenia jego wód.

Mając na uwadze rodzaj i skalę przedmiotowego przedsięwzięcia oraz jego lokalizację
i zasięg oddziaływania, a także wymienione wyżej działania minimalizujące wpływ tego zadania inwestycyjnego na środowisko uznano, że zamierzenie nie spowoduje znacząco negatywnych oddziaływań na środowisko gruntowo-wodne. Jednocześnie, przedsięwzięcie nie będzie wpływać negatywnie na możliwość osiągnięcia celów środowiskowych, wyznaczonych dla jednolitych części wód oraz dla obszarów chronionych, o których mowa w art. 4 ust. 1 lit. c Dyrektywy 2000/60/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2000 r. ustanawiającej ramy wspólnotowego działania w dziedzinie polityki wodnej.

3. Rodzaj, cechy i skalę możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do kryteriów wymienionych w pkt 1 i 2 oraz w art. 62 analiza i ocena w ramach oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko ust. 1 pkt 1, wynikające z:
-
Zasięgu oddziaływania - obszaru geograficznego i liczby ludności, na którą przedsięwzięcie może oddziaływać.

W czasie realizacji przedsięwzięcia wystąpi oddziaływanie na klimat akustyczny i jakość powietrza w związku z dojazdem pojazdów oraz pracą ciężkiego sprzętu, które będzie miało charakter krótkotrwały i odwracalny i ustanie w momencie zakończenia robót. Zasięg przestrzenny oddziaływania ograniczy się do najbliższego otoczenia miejsca jego realizacji.

- Transgranicznego charakteru oddziaływania przedsięwzięcia na poszczególne elementy przyrodnicze

Przedsięwzięcie nie będzie oddziaływać transgranicznie w żadnym komponencie środowiska z uwagi na znaczną odległość od granicy państwa.

- Charakteru, wielkości, intensywności i złożoności oddziaływania, z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej oraz przewidywanego momentu rozpoczęcia oddziaływania.

Informacje zawarte w Karcie stwierdzają brak możliwości wystąpienia oddziaływań o znacznej wielkości, intensywności czy złożoności. Planowane przedsięwzięcie nie będzie znacząco negatywnie oddziaływać na środowisko.

 

- Prawdopodobieństwo oddziaływania.

Informacje zawarte w Karcie potwierdzają wystąpienie oddziaływań na etapie realizacji przedsięwzięcia. Bezpośrednie oddziaływania będą miały jedynie zasięg lokalny i ograniczą się do najbliższego otoczenia inwestycji.

- Czasu trwania, częstotliwości i odwracalności oddziaływania.

Oddziaływania powstałe na etapie realizacji będą krótkotrwałe i odwracalne. Nie będą one powodowały przekroczenia obowiązujących standardów środowiska.

- Powiązań z innymi przedsięwzięciami, w szczególności kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć realizowanych i zrealizowanych, dla których została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, znajdujących się na terenie, na którym planuje się realizację przedsięwzięcia, oraz w obszarze oddziaływania przedsięwzięcia lub których oddziaływania mieszczą się w obszarze oddziaływania planowanego przedsięwzięcia – w zakresie, w jakim ich oddziaływania mogą prowadzić do skumulowania oddziaływań z planowanym przedsięwzięciem.

Oddziaływania planowanego zamierzenia inwestycyjnego nie będą podlegały kumulacji z oddziaływaniami innych przedsięwzięć w stopniu powodującym zwiększenie lokalnych uciążliwości związanych z antropopresją.

- Możliwości ograniczenia oddziaływania.

Zaproponowana przez Inwestora organizacja i technologia robót budowlanych oraz jakość przewidzianych do wykorzystania materiałów ograniczają prognozowane oddziaływania na środowisko. Jako działanie mitygacyjne w zakresie zmian klimatycznych, Inwestor przewiduje racjonalne i oszczędne zużycie wody, surowców i energii wykorzystywanych w związku z realizacją i eksploatacją inwestycji. W świetle powyższego biorąc pod uwagę rodzaj zamierzenia i sposób realizacji jak i eksploatacji inwestycji, oraz lokalizację w oparciu o art. 63 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko ustawy z dnia 3 października 2008 r. nie przewiduje się negatywnego wpływu inwestycji na poszczególne elementy środowiska.

Lokalizacja Inwestycji nie doprowadzi do zmian w lokalnym krajobrazie, ponieważ realizowana będzie w śladzie istniejącej drogi, na terenie już zurbanizowanym.

Wpływ przedmiotowego przedsięwzięcia na klimat na etapie realizacji ograniczy się do spalania paliw w pojazdach i maszynach wykorzystywanych na placu budowy, oraz poruszających się po przebudowanej drodze na etapie jej eksploatacji. Ze względu na skalę
i charakter przedsięwzięcia, nie przewiduje się znaczącego oddziaływania na zmiany klimatu lokalnego i globalnego, na etapie jego eksploatacji.

Dokonano analizy dwóch wariantów przedsięwzięcia.

1. Wariant proponowany przez wnioskodawcę. Wariant proponowany przez Inwestora jest także wariantem najkorzystniejszym dla środowiska, ponieważ budowa i przebudowa istniejącej drogi pozwoli na poprawę warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego, oraz zmniejszenia emisji hałasu i zanieczyszczeń do atmosfery. W efekcie zaplanowanych prac ulegną zmniejszeniu negatywne skutki oddziaływania ruchu drogowego. Poprzez wykonanie nowych warstw konstrukcyjnych, zwiększy się płynność ruchu, a co za tym idzie zmniejszą się ilości emitowanych spalin. Zmniejszeniu ulegną również wibracje, drgania i hałas.

2. Wariant alternatywny czyli - rezygnacja z przedsięwzięcia jest wariantem niekorzystnym dla środowiska, ponieważ mieszkańcy gminy będą jeździć drogami o złym stanie technicznym (liczne deformacje, wyboje, dziury). Będzie to powodować zwiększoną emisję zanieczyszczeń i hałasu do środowiska.

W trakcie przeprowadzonego postępowania administracyjnego w sprawie:

- Ustalono, że teren, na którym realizowane będzie przedsięwzięcie nie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.

Zawiadomiono strony postępowania w formie Obwieszczenia o wszczęciu postępowania administracyjnego, o złożonym wniosku oraz o możliwości zapoznania się z dokumentami sprawy.

Informacje o wniosku zamieszczono w publicznie dostępnym wykazie danych zawierającym informacje o środowisku i jego ochronie pod numerem 9/2021 oraz o wydanej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach pod numerem 10/2022.

W prowadzonym przez organ postępowaniu nie wpłynęły żadne wnioski od stron postępowania ani społeczeństwa, tym samym uznano, że nikt oraz żadna ze stron nie wnosi uwag i zastrzeżeń.

Przed wydaniem niniejszej decyzji stronom zapewniono możliwość wypowiedzenia się co do zebranych dowodów zgodnie z art. 10 Kodeksu postępowania administracyjnego.

Ustalono, że w sąsiedztwie ani bezpośrednim zasięgu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia nie występują zabytki chronione na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

Planowane przedsięwzięcie ani w fazie budowy i przebudowy ani w fazie eksploatacji nie będzie wywierało wpływu na jednolitą część wód podziemnych i powierzchniowych,

W rejonie planowanego przedsięwzięcia nie stwierdzono występowania obiektów, siedlisk roślin chronionych, miejsc lęgowych ptaków i rozrodu zwierząt.

Przedmiotowa droga nie będzie należała do kategorii zakładów dużego oraz zwiększonego ryzyka wystąpienia poważnych awarii przemysłowych – zgodnie z klasyfikacją wg Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie rodzajów i ilości znajdujących się w zakładzie substancji niebezpiecznych, decydujących o zaliczeniu zakładu do zakładu o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej
(Dz. U. z 2016 r. poz. 138).

Nie przewiduje się negatywnego wpływu na obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt i ich siedlisk oraz siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, wyznaczone w trybie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1098 z późn. zm. ), w tym obszarów sieci Natura 2000, ze względu na oddziaływanie tych zatwierdzonych i projektowanych obszarów od planowanego przedsięwzięcia oraz charakter przedsięwzięcia w kontekście możliwych zagrożeń.

Uwzględniając lokalizację, poza formami ochrony przyrody, zakres i rodzaj planowanego przedsięwzięcia, a także charakter i skalę generowanych oddziaływań na środowisko przyrodnicze uznano, iż planowane przedsięwzięcie nie wymaga przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przyrodnicze, w tym oceny oddziaływania na obszary Natura 2000, wymaganej zapisami art. 6.3 Dyrektywy Rady 92/43/EWG z dnia 21 maja 1992 r. w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory.

Jednocześnie, przedsięwzięcie nie będzie wpływać negatywnie na możliwość osiągnięcia celów środowiskowych, wyznaczonych dla jednolitych części wód oraz dla obszarów chronionych, o których mowa w art. 4 ust. 1 lit. c Dyrektywy 2000/60/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2000 r. ustanawiającej ramy wspólnotowego działania w dziedzinie polityki wodnej.

Projektowane przedsięwzięcie nie będzie oddziaływać transgranicznie ani nie wymaga ustanowienia obszaru ograniczonego użytkowania.

Na podstawie Karty informacyjnej przedsięwzięcia, oraz po zapoznaniu się z całością materiału dowodowego w sprawie w tym z opiniami organów, tj. Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nisku oraz Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Stalowej Woli biorąc pod uwagę rodzaj, przypuszczalną skalę oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko i zaproponowane rozwiązania chroniące środowisko na środowisko uznano, że przedsięwzięcie spełni wymogi stawiane przez przepisy z zakresu ochrony środowiska.

 

 

 

Pouczenie

Od niniejszej decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta Nisko
w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

 

 

 

 

 

 

 

Otrzymują:

  1. Pełnomocnik Inwestora: Pani Anna Płeszka, 37 – 400 Nisko;

  2. Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Stalowej Woli;

  3. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Nisku;

  4. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie;

  5. Strony postępowania „Obwieszczeniem”;

  6. a/a.

Załącznik do decyzji – Charakterystyka Przedsięwzięcia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nisko, dn. 08.02.2022 r.

OSK.6220.14.2021

Załącznik do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pod nazwą: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1057R ul. Nowa, Słoneczna, Dąbrowskiego w Nisku”.

Inwestor: Powiat Niżański.

Pełnomocnik Inwestora: Pani Anna Płeszka.

 

Charakterystyka Przedsięwzięcia pod nazwą:

Przebudowa drogi powiatowej Nr 1057R ul. Nowa, Słoneczna, Dąbrowskiego w Nisku”.

 

 

Przedmiotowe przedsięwzięcie polegało będzie na przebudowie drogi powiatowej
nr 1057 R, przebiegającej przez teren zabudowany miasta Nisko. Planowane zadanie obejmuje dwa odcinki drogi nr 1057 R, o łącznej długości ok. 3,6 km, tj. tj.:

- pierwszy odcinek – ul. Nowa, ul. Słoneczna od km 0+000 do km 2+770 (od skrzyżowania z drogą krajową Nr 19 w miejscowości Nisko do skrzyżowania z ul. Dąbrowskiego);

- drugi odcinek – ul. Dąbrowskiego od km 0+000 do km 0+868 (od granicy pasa kolejowego do zbiornika Zalew Nisko).

Celem przedsięwzięcia jest dostosowanie parametrów technicznych i użytkowych drogi powiatowej nr 1057 R do wymogów obowiązujących standardów dla drogi klasy „L”, przy jednoczesnej poprawie systemu odwodnienia drogi oraz warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Całość zakresu robót przewiduje się do realizacji w istniejącym pasie drogowym, bez ingerencji w przyległe obszary. Przebieg trasy drogi w wyniku przebudowy nie ulegnie zmianie.

Celem przedsięwzięcia jest dostosowanie parametrów technicznych i użytkowych drogi powiatowej nr 1051R do wymogów obowiązujących standardów dla drogi klasy L. Powyższe wymagać będzie m. in. wykonania nowej konstrukcji nawierzchni, korekty łuków poziomych i pionowych, zapewnienia obsługi terenów przyległych. Przebieg trasy drogi w wyniku przebudowy nie ulegnie zmianie. Przedsięwzięcie będzie obejmować m.in.: wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni, regulację szerokości jezdni (odcinkowe poszerzenia jezdni), korekty łuków poziomych i pionowych, wykonanie umocnień poboczy, przebudowę i budowę chodnika, budowę ścieżki rowerowej, przebudowę geometrii wlotów dróg niższych kategorii, budowę odcinków kanalizacji deszczowej, odmulenie rowów przydrożnych, budowę kanału technologicznego.

Planuje się budowę nowych odcinków kanalizacji deszczowej oraz przebudowę istniejącej kanalizacji deszczowej. Odwodnienie jezdni będzie się odbywało powierzchniowo poprzez spadki poprzeczne i podłużne do nowo wybudowanej i przebudowanej kanalizacji deszczowej.

Na etapie realizacji planowanego przedsięwzięcia nie będzie prowadzone odwodnienie wykopów budowlanych.

Oddziaływanie na środowisko w fazie realizacji zadania wynikać będzie m.in. z prac ziemnych (wykopy i przemieszczenie mas ziemnych) oraz budowlanych. W związku z tym może wystąpić okresowe pogorszenie jakości powietrza w wyniku m.in.: spalania paliw w silnikach maszyn budowlanych i pojazdów transportujących materiały budowlane i elementy wyposażenia oraz prowadzenia prac budowlanych i montażowych.Na analizowanym etapie wykorzystywany sprzęt będzie w dobrym stanie technicznym, stosowane będą gotowe mieszanki (przygotowywane np. w wytwórniach betonu). Dla ograniczenia pylenia podczas przygotowywania spoiwa w miejscu budowy,transport materiałów sypkich odbywał się będzie pojazdami wyposażonymi w plandeki. Materiały sypkie składowanie będą pod przykryciem zabezpieczającym je przed rozwiewaniem. Uciążliwości będą miały charakter odwracalny i ustąpią z chwilą zakończenia budowy.

Realizacja przedsięwzięcia nie będzie wpływać na klimat. Wpływ przedmiotowego przedsięwzięcia na klimat ograniczy się do spalania paliw w poruszających się po terenie pojazdów. Jednak z uwagi na zakres przedsięwzięcia nie będzie ono wywierało znaczącego oddziaływania na zmiany klimatu lokalnego i globalnego. W celu ochrony środowiska, na etapie realizacji inwestycji zastosowane będą rozwiązania tj; sprzęt wykorzystywany przy robotach budowlanych będzie sprawny technicznie i właściwie eksploatowany, na terenie zaplecza budowy nie będą magazynowane oleje, smary i inne materiały stosowane do eksploatacji i konserwacji sprzętu budowlanego, na terenie budowy oraz zaplecza budowy nie będą prowadzone naprawy sprzętu. Przedmiotowe przedsięwzięcie, na etapie realizacji i eksploatacji nie będzie miało ponadnormatywnego wpływu na ludzi, faunę, florę, klimat, dobra materialne, dobra kultury, krajobraz oraz wzajemne oddziaływanie między tymi elementami.

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 08 lutego 2022 14:12
Dokument wprowadzony do BIP przez: Władysław Pracoń
Ilość wyświetleń: 707
08 lutego 2022 14:12 (Władysław Pracoń) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)