Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Gminy i Miasta Nisko

 

Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Gminy i Miasta Nisko znajdująca się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej e-PUAP jest systemem informatycznym służącym do przesyłania dokumentów elektronicznych do urzędu.

 

Adres elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu Gminy i Miasta Nisko na platformie e-PUAP: /ca8xux852r/skrytka

 

W celu skorzystania z Elektronicznej Skrzynki Podawczej (tj. złożenia lub odbioru pisma w formie elektronicznej) niezbędne jest spełnienie następujących warunków:

  1. Założenie indywidualnego (bezpłatnego) konta na platformie e-PUAP (https://epuap.gov.pl) Instrukcja zakładania konta na e-PUAP
    Konto umożliwiające wysyłanie pism elektronicznych do urzędu można założyć również na stronie https://www.gov.pl/ zakładka Mój gov
  2. Posiadanie bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego za pomocą kwalifikowanego certyfikatu, e-Dowodu lub Profilu Zaufanego (PZ)

Profil zaufany (PZ) umożliwia załatwianie spraw urzędowych online i możesz go uzyskać bez wychodzenia z domu.

Dowiedz się więcej o Profilu zaufanym na stronie https://pz.gov.pl

 

Załóż profil zaufany przez stronę https://www.gov.pl/

 

Polak potrafi: Instrukcja wideo jak założyć Profli Zaufany (PZ)


FORMULARZE

Elektroniczne formularze są dostępne na stronie https://www.gov.pl/

Proces wysyłania formularza np. Pismo ogólne do urzędu

  1. W okienku szukaj wpisujemy Pismo ogólne
  2. Ze wyników wyszukiwania wybieramy Wyślij pismo ogólne
  3. Ze strony informacyjnej dotyczącej pisma ogólnego klikamy na WYŚLIJ PISMO OGÓLNE
  4. Wyświetli się strona logowania. Logujemy się np. przez Profil Zaufany
  5. Wyświetli się formularz Pismo ogólnego do podmiotu publicznego
  6. W polu Wybierz urząd lub instytucję do której składasz pismo wybieramy: Gmina i Miasto Nisko
  7. Uzupełniamy pozostałe pola formularza, jeśli potrzeba dodajemy załącznik. Po kliknięciu na przycisk DALEJ postępujemy zgodnie z instrukcją formularza aż do momentu jego wysłania

Spośród udostępnionych formularzy można wybrać konkretny formularz elektroniczny lub pismo ogólne. W wyniku przesłania elektronicznego formularza zostanie automatycznie wygenerowane potwierdzenie wniesienia podania tzw. Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP).

Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes lub Profilem Zaufanym (PZ).

 

Formaty załączników:

Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz.U. 2011 nr 206 poz.1216) akceptowane formaty załączników to:

  1. DOC, DOCX, RTF, ODT
  2. XML, XLS, XLSX, ODS,
  3. CSV
  4. TXT
  5. GIF, TIF, BMP, JPG, PNG, SVG
  6. PDF, ZIP, RAR, TAR, GZ

Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza na platformie e-PUAP
nie może przekroczyć 5 MB.

 

Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.

   

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 29 grudnia 2022 11:27
Dokument wprowadzony do BIP przez: Andrzej Ortylewski
Ilość wyświetleń: 2414
29 grudnia 2022 11:49 (Andrzej Ortylewski) - Zmiana treści zakładki.
29 grudnia 2022 11:46 (Andrzej Ortylewski) - Zmiana treści zakładki.
29 grudnia 2022 11:44 (Andrzej Ortylewski) - Zmiana treści zakładki.