Wymeldowanie (anulowanie zameldowania) w drodze decyzji administracyjnej

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Osoba ubiegająca się o wymeldowanie osoby nie przebywającej w miejscu stałego lub czasowego zameldowania albo też ubiegająca się o anulowanie zameldowania powinna:

  • złożyć podanie ze szczegółowym wyjaśnieniem okoliczności czasu i opuszczenia lokalu lub wskazania bezprawności dokonanego zameldowania, zasadne jest również wskazanie świadków w sprawie
  • przedłożyć (do wglądu) tytuł prawny do lokalu lub nieruchomości, którego kserokopię należy dołączyć do podania.

Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu jest akt własności lokalu, decyzja
o przydziale lokalu, umowa najmu lokalu, ograniczone prawo rzeczowe do lokalu /służebność, własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu, umowa podnajmu, dożywocie lub użyczenie, wypis z ksiąg wieczystych.

Do pobrania:

Miejsce złożenia dokumentów

Dokumenty należy składać w Referacie USC i Spraw Obywatelskich ul. Kościuszki 1a (poniedziałek-piątek godz. 7:30 – 15:30)

Tel. +48 15 8415655

Opłaty

Postępowania administracyjne w sprawie wymeldowania prowadzone na wniosek strony  - opłata 10 zł (opłata skarbowa od decyzji) Nadsański Bank Spółdzielczy Stalowa Wola, nr rachunku 68 9430 0006 0037 8343 2000 0001

Termin i sposób załatwienia

Do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów, a w sprawach szczególnie skomplikowanych może trwać dłużej.

Referat USC i Spraw Obywatelskich przeprowadza postępowanie wyjaśniające polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, rozprawy administracyjnej a także oględzin w lokalu. Postępowanie kończy wydanie decyzji administracyjnej.

Tryb odwoławczy

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności   (tj. Dz.U. z 2016 r. poz. 722)

  • Ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 23)

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Teresa Turek
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 28 kwietnia 2017 10:11
Dokument wprowadzony do BIP przez: Andrzej Ortylewski
Ilość wyświetleń: 1685
01 października 2024 14:35 (Tomasz Żaba) - Aktualizacja danych sprawy.
01 października 2024 14:34 (Tomasz Żaba) - Aktualizacja danych sprawy.
28 kwietnia 2017 10:11 (Andrzej Ortylewski) - Utworzenie sprawy.