Gmina i Miasto Nisko

Wykaz spraw

Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego

Jednostka prowadząca:

Wymagane dokumenty:

Wniosek o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, zawierający:

  1. wyrys z mapy ewidencyjnej z oznaczeniem wnioskowanego terenu,
  2. wypis z ewidencji gruntów,
  3. mapa zasadnicza z oznaczeniem wnioskowanego terenu


Wniosek w formacie pdf

Miejsce złożenia dokumentów:

Dokumenty należy składać w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Gminy i Miasta Pl Wolności 14 pokój nr 12 (poniedziałek-piątek godz, 7:30 – 15:30).

Opłaty:

Nie dotyczy.

Termin i sposób załatwienia:

  1. Rozpoczęcie procedury opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego po podjęciu przez Radę Miasta uchwały o przystąpieniu do sporządzenia planu.
  2. Opis procedury:
    • ustalenie granic opracowania, oraz przygotowanie materiałów wyjściowych (ekofizjografia, mapy, projekt uchwały, analiza zasadności do sporządzenia planu, analiza zgodności ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego)
    • uchwalenie przez Radę Miasta uchwały o przystąpieniu do opracowania planu oraz sprawdzenie uchwały przez Wojewodę pod kątem zgodności z prawem,
    • ogłoszenie o przystąpieniu do sporządzenia planu w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości, na tablicy ogłoszeń oraz w prasie,
    • zbieranie wniosków od osób prywatnych oraz od instytucji oraz rozstrzygnięcie tych wniosków,
    • uzgodnienie (zakresu) stopnia szczegółowości Strategicznej Oceny oddziaływania na Środowisko (SOONŚ),
    • sporządzenie projektu planu i projektu SOONŚ,
    • uzgodnienie i opiniowanie projektu planu i projektu SOONŚ, oraz ewentualne zmiany projektów,
    • ogłoszenie o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu splanu oraz SOONŚ w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości, na tablicy ogłoszeń oraz w prasie,
    • zamieszczenie projektów w publicznym wykazie dokumentów zawierających dane o środowisku,
    • wyłożenie do wglądu projektów na okres 21 dni, oraz przeprowadzenie dyskusji publicznej nad przyjętymi w projektach rozwiązaniami,
    • zbieranie przez okres 21 dni uwag do projektów od osób prywatnych oraz ich rozstrzygnięcie przez Burmistrza oraz Radę Miasta,
    • Przedstawienie projektu Radzie Miasta wraz z analizami i rozstrzygnięciami oraz uchwalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
    • przekazanie uchwały wojewodzie oraz publikacja w dzienniku urzędowym województwa,
    • zamieszczenie dokumentu w publicznym wykazie zawierającym dane o środowisku,

Podstawa prawna:

Art. 14 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2017 r.,  poz. 1073)

Tryb odwoławczy:

Wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta w Nisku.

Dokument wytworzony przez: Referat Planowania Przestrzennego i Budownictwa
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 04 października 2011 13:01
Dokument wprowadzony do BIP przez: Andrzej Ortylewski
Ilość wyświetleń: 3328
12 października 2017 11:04 Andrzej Ortylewski - Aktualizacja danych sprawy.
04 października 2011 13:01 Andrzej Ortylewski - Utworzenie sprawy.
Realizacja: IDcom.pl